maandag 19 juli 2010

Mijn eerste slang

Hallo Dit is mijn eerste slang. Ze is een Python Regius of ook wel Koningspython genaamd. Maar wij noemen haar Jade
Haar heb ik gekregen toen een vriend haar weg wilde doen omdat hij ging samen wonen en zijn vriendin was er bang voor.
Wat ik me niet voor kan stellen want ze is heel erg zacht aardig van karakter en heeft mij nog nooit gebeten.



Maar ze kan tegenover andere indringers best aggresief zijn dat is wel goed te zien hier op de foto waar ze een ratje te grazen heeft genomen.



Dit was haar terrarium. Deze stond vroeger in de woonkamer. Hier heeft ze zo'n 3 jaar gestaan en ze is nu door uitbreiding naar de Slangenkamer verhuist.




Hier een alweer wat oudere foto van de kamer waar Jade haar terrarium aan de linker kant staat.
Ze heeft hier 9 maanden in gezeten maar weigerde te eten. Dit is wel een kleine eigenschap van een Koningspython maar meestal is het dan een man die slecht eet en 9 maanden is ook wel erg lang.
Dus zag ik me genoodzaakt een ander terrarium voor haar te maken omdat deze misschien te groot voor haar zou zijn.



Dat is deze geworden. Er moet nog het een en ander aan gedaan worden maar inmiddels eet ze weer en dat is het enige dat voor mij telt op dat moment.
Ik wil namelijk dat niemand kan zeggen dat mijn dieren het slecht hebben of dat ik slecht ben voor mijn dieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten